Розвивальне середовище
Середа, яка оточує дітей в нашому дитячому садку:
- Сприяє вихованню та навчанню,
- Орієнтується на конкретну особистість,
- Забезпечує безпеку їх життя,
- об'єднує дітей у групи за інтересами та здібностями,
- спонукає до дослідницької діяльності,
- сприяє укріпленню здоров'я та загартуванню організму,
- забезпечує гармонійні відносини дитини з оточуючим світом,
- розвиває здатність робити вибір.
Педагоги у спілкуванні з дітьми дотримуються положення: «Не поряд, не над,а разом!»
Мета наших педагогів – сприяти становленню дитини як особистості.
Знання, вміння, навички розглядаються не як мета, як засіб повноцінного розвитку особистості.
Способи спілкування:
- Розуміння, визнання, прийняття особистості дитини,засновані на здатності, яка формується у дорослих, стати на позицію дитини, врахувати його точку зору, не ігнорувати його почуття та емоції.
- Тактика спілкування – співпраця,
- Позиція дорослого – виходити з інтересів дитини та перспектив його подальшого розвитку як повноцінного члена суспільства.
Виключне значення у виховному процесі приділяється грі, яка дозволяє дитині проявити повну активність, найбільш повно реалізувати себе.
Ми орієнтуємось на принципи побудови розвиваючої середи в нашому дитячому садку:
- Принцип взаємодії;
- Принцип активності, самостійності, творчості;
- Принцип стабільності, динамічності;
- Принцип емоціонального комфорту, індивідуальної комфортності та емоціонального благополуччя кожної дитини та дорослого;
- Принцип поєднання звичних та неординарних елементів в естетичній органызації середи;
- Принцип відкритості – закритості, зв'язку з реальним життям;
- Принцип обліку статевих та вікових відмінностей дітей;
- Принцип группового ускладнення;
- Принцип права вибору діяльності.
Дитина та дорослий в дитячому садку – творці свого предметного оточення.
Життєвий простір у дитячому садку дає можливість побудови непересічних сфер активності. Це дозволяє дітям у відповідності з інтересами та бажаннями вільно займатись одночасно різними видами діяльності, не заважаючи один одному – фізкультурою, музикою, малюванням, конструюванням, роздивлянням ілюстрацій, іграми і т.п.